Κείμενα-Αποσπάσματα
για την αξία της διδασκαλίας της τέχνης και της αισθητικής αγωγής-
Texts about the value of the Art Education and Visual Culture
να κινητοποιήσει περισσότερη νοημοσύνη
από το σχέδιο και τη ζωγραφική.
Paul Valery (ποιητής,φιλόσοφος)
Η αισθητική αγωγή είναι εκείνη που, περισσότερο από κάθε άλλη μορφή αγωγής,ικανοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τα πραγματικά,τα βαθύτερα ενδιαφέροντα του παιδιού.Αυτή θα βοηθήσει τα παιδιά να οδηγηθούν,διαδοχικά,από ασυνείδητες αντιδράσεις που έχουν προς τα αισθητικά φαινόμενα, στην συνειδητή αποδοχή τους.Θα τα μάθει να καταλαβαίνουν το ωραίο,να το αγαπούν και να φέρονται αρνητικά προς το άσχημο.
Ρ.Παπανικολάου -"Η ζωγραφική στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο", σελ 19.
Εκδ.Μικρός Πρίγκηπας
Η αισθητική αγωγή ..."δεν στοχεύει να κάνει όλο τον κόσμο καλλιτέχνες.
Στοχεύει να βοηθήσει όλο τον κόσμο να αισθάνεται το ωραίο και να το γεύεται,
να μπορεί να το κρίνει και στην συνέχεια να μπορεί και ο ίδιος να περνά από την απλή παρατήρηση στην προσωπική δημιουργία."
Ρ.Καλούρη, "Το μουσείο μέσο τέχνης και αγωγής", σελ.31
Η Τέχνη καλλιεργεί:
Την κριτική σκέψη, την συνεργασία, την επικοινωνία, την φαντασία και την δημιουργικότητα, ενθαρρύνει το πείραμα, την έρευνα και την λήψη αποφάσεων και ρίσκου, διδάσκει την ώριμη σκέψη και τον στοχασμό, την πρωτοβουλία, την προσαρμοστικότητα την αυτοαξιολόγηση, τις ποιοτικές σχέσεις, την αποφυγή στερεοτύπων, την πρωτοπορεία.
"Προσπαθώ να βάζω το χρώμα
όπως τις λέξεις που σχηματίζουν ένα ποιήμα,
όπως τις νότες που σχηματίζουν μουσική"
Joan Miro
"Οι άλλοι είδαν τι είναι και αναρωτήθηκαν γιατί.
Είδα τι μπορούσε να είναι και είπα γιατί όχι"
Pablo Picasso
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πείτε μας τη γνώμη σας